Angela Carter: Maaginen lelukauppa

Mistäköhän löysin viittauksen Angela Carteriin maagisena realistina? Ei saata muistaa, mutta hyvä että löysin, sillä kyseessä oli iloinen löytö. Vaikka lopulta hivenen petyinkin siihen, että kirjan lelukauppa ei ollut ihan niin maaginen kuin olisin odottanut, kirja oli kerrassaan nautinnollinen kaikessa julmuudessaan.

Kirjan päähenkilönä häärii Melanie, aikuistumisen kynnyksellä häilyvä tyttö, jonka elämä mullistuu vanhempien kuoleman myötä. Melania lykätään sisaruksineen enonsa hoidettavaksi; leluja valmistava eno vain on oikea tyranni. Onneksi Melanien täti ja tämän veljet ovat inhimillisempää seuraa, omalla kummallisella tavallaan. Tykkäsin, ja Angela Carteria on haalittava luettavaksi lisää!