Hannu Hautala ja Anna-Mari Kaskinen: Metsän sylissä

Anna-Mari Kaskisen ja Hannu Hautalan yhteistyönä syntynyt kirja sisältää Kaskisen kirjoittamia runoja ja Hautalan ottamia valokuvia. Kirjan teemana ovat metsät ja luonto. Mukana on siis esimerkiksi eläimiin ja kasveihin liittyviä runoja ja kuvia. Selailtuna kirja toimii parhaiten: sitä ei tarvitse lukea kannesta kanteen ja siihen voi palailla uudestaan aina kun siltä tuntuu.

Runot ovat tunnelmapalasia, joista on helppo tavoittaa metsien rauhallinen olotila. Kaskisella on sana hallussaan. Tekstit pääsevät parhaiten oikeuksiinsa, kun niitä lukee vain vähän kerrallaan ja mietiskelee niiden sisältöä. Joistakin runoista voi tulkita löytyvän myös sen uskonnollisen pohjavireen, mutta se ei kuitenkaan ole pääasiana. Kirjan kuvat ovat ehkä vieläkin parempia kuin runot. Ihan pelkästään niiden takia kannattaa tutustua tähän teokseen. Värit ja sommitelmat ovat kuvissa hyvin valittuja ja ne esittelevät luontoa monipuolisesti.

Tällaisia kirjoja olisi mukava olla enemmänkin olemassa!

Veera

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 278 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!