Colin Butcher: Molly ja minä

Unohtakaa Ace Ventura, oikea lemmikkietsivä on töissä!

Colin Butcher on aina ollut eläinrakas ja ura poliisina kertoo myös hänen tarpeestaan auttaa. Kun Colin lopettaa poliisivoimissa, hän perustaa lemmikkietsivätoimiston. Colin tekee hyvää työtä, mutta joskus karkulainen löytyy liian myöhään ja ajatus etsiväkoirasta nostaa päätään. Koiraprojekti on ollut Colinin unelmana jo monta vuotta ja läpimurto tapahtuu, kun hän löytää monen mutkan kautta Mollyn. Mollysta koulutetaan valloittava vihikoira, joka etsii pääsääntöisesti kissoja, mutta pyydetään apuun myös muiden eläinten etsintään.

Molly ja minä kertoo uskomattoman tarinan koirasta, joka etsii kissoja. Lämminhenkinen kirja kertoo myös kuinka rakkaita lemmikit omistajilleen ovat. Kun suurin osa etsinnöistä saa iloisen lopun, on joukossa myös surullisia, kun kadonnut karvakaveri löytyy menehtyneenä. Pahinta kuitenkin on, kun juttu ei saa päätöstä suuntaan eikä toiseen ja omistaja jää ikuiseen epätietoisuuteen. Molly ja minä aiheuttaa sekä ilon että surun kyyneliä, niin koira- kuin kissaihmisille.

Paula