Lars Jansson ja Tove Jansson: Muumit : Sarjakuvaklassikot 5

Muumit -sarjakuvakokoelmien viidennessä osassa on kolme tarinaa eli kaksi vähemmän kuin edellisessä osassa. Tarinassa Muumitalvi muumien luokse tulee vieraita häiritsemään heidän talviuniaan. Muumipeikko merillä kertoo laivan rakennuksesta ja purjehduksesta. Hosulin kosinnassa Hosuli on rakastunut Mymmeliin, joka ei tunnu vastaavan tunteisiin.

Nämä ovat viimeiset sarjakuvat, jotka Tove ja Lars Jansson tekivät yhdessä. Laatu on sitä samaa kuin aikaisempienkin kohdalla: piirrosjälki on hyvän näköistä ja tarinoiden juonet kiinnostavia. Tässä osassa nähdään myös aikaisempia sivuhahmoja isommissa osissa: tahmatassuja, Hosuli, Mymmeli ja Tuutikki.