Anna Takala ja Kirsi Valasti: Naisen treenikirja

Naisen treenikirja on nimensä mukaisesti naisille suunnattu opas liikunnasta. Kirja sisältää yleistä tietoa liikunnasta, mutta myös sopivasta sykkeestä, ruuasta ja muista vastaavista asioista. Kirjassa tarjotaan harjoitteluvinkkejä juoksuun, kävelyyn, vesijuoksuun ja pyöräilyyn. Lisäksi mukana on lyhyet harjoitusohjelmat lihaskunnon kehittämiseen, pilatekseen ja venyttelyyn.

Kirja sopii erityisesti aloittelevalle liikkujalle tai sellaiselle, joka haluaisi muuttaa liikuntatapojaan jotenkin. Kirjan kanssa pääsee ainakin alkuun kunnollisessa ja järkevässä treenauksessa. Myös kokeneempi liikkuja voisi saada kirjasta jotakin irti, erityisesti tutustumalla erityisesti kirjan treenivinkkeihin ja -ohjelmiin. Ne olivat kirjan parasta antia myös itselleni.

Kirjassa oli kyllä aika paljon tekstiä, mutta se on hyvä erityisesti aloitteleville liikkujille, jotka eivät tiedä kunnolla miten pitäisi liikkua tuloksien saamiseksi. Joka tapauksessa kirjaan kannattaa tutustua, jos haluaa muutosta liikuntatapoihinsa. Ei ole myöskään mitään estettä, mikseivät myös miehet voisi tutustua kirjaan.