Ernest Hemingway: Nick Adamsin tarina

Nick Adamsin tarina

Kirja sisältää 24 Nick Adams -nimisestä henkilöstä kertovaa novellia. Niistä 16 julkaistiin eri kirjoissa epämääräisessä järjestyksessä, kirjailijan kuoleman jälkeen löytyi kahdeksan novellia lisää.

Tähän kirjaan novellit on järjestetty tapahtumien mukaiseen aikajärjestykseen. Ensin kerrotaan Nickin lapsuudesta ja nuoruudesta, sitten hän lähtee sotaan, palaa sieltä ja perustaa perheen.

En ole aikaisemmin lukenut Hemingwayn novelleja ja tämä oli luultavasti ihan hyvä aloituspaketti siihen puoleen hänen tuotannostaan. Pidin siitä, että sama päähenkilö oli mukana kaikissa novelleissa, mutta silti kyse oli irrallisista teksteistä, eikä yhtenäisestä romaanista.

Veera