Tittamari Marttinen: Pastapolkka ja mangotango : ruokaloruja

Pastapolkka ja mangotango sisältää lapsille tarkoitettuja ruoka-aiheisia runoja ja loruja. Riimittelyjen aineksina on käytetty ruokalajeja ja erilaisia ruokien perustarvikkeita, kuten hedelmiä ja vihanneksia.

Lorut ovat välillä aikamoista hassuttelua ja monet ovat sanallisesti nerokkaita. Värikkäät ja suhteellisen yksinkertaiset kuvat sopivat tyyliin. Luulen, että kirja toimii parhaiten ääneen luettuna.

Lorut olivat vaihtelevan pituisia ja sisältöisiä, joten niitä voi kokeilla lukea eri-ikäisille lapsille (ei ehkä kuitenkaan vielä ihan vauvoille). Tosin mietin lukiessani sitä, että osa ruuista oli vähän turhan eksoottisia, esimerkiksi sushin olisi voinut vaihtaa johonkin muuhun.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 868 tilaajan joukkoon!