Magali Le Huche: Peku ja rokkibändi

Kansi: Magali Le Huche: Peku ja rokkibändi

”Peku rrrakastaa rokkia!” Ja siitäpä syystä hän pakkaa mukaan kitaransa ja matkustaa Lontooseen, tuonne Big Benin juurelle, missä ja milloin vain soivan rock-musiikin ja muiden ihmetysten äärelle. Lontoossa Peku vierailee soitinkaupassa, tallustelee tunnetuissa maisemissa ja perustaa lopulta rokkibändin. Levykin äänitetään ja julkaistaan. Jee jee!

Peku ja rokkibändi on loistava kirja monella tapaa. Jo yksin sen osuva ja humoristinen kuvitus kerää paljon pisteitä, laadukkaasta äänimateriaalista puhumattakaan. Ehkä koskaan aikaisemmin en ole törmännyt näin hienoja ääninäytteitä sisältävään lasten äänikirjaan, vaikkakin vuosien saatossa tällä saralla suurta parannusta onkin toki tapahtunut. Tällä kertaa ääniä on 16; kuullaan kymmentä eri soitinta ja kuutta muuta asiaa Big Benistä ja rokkibiisistä aina kissoihin ja hiiriin.

Siis kirja kainaloon ja jammailemaan! Tämän opuksen avulla pienet lukijat oppivat niin rokista, soittimista kuin Lontoostakin. Suosittelen! Koska tekstiä on vähän ja pääroolia äänten rinnalla näyttelee kuvitus, kirjasta innostunevat parhaiten katselijat ja kuuntelijat yhdestä kolmeen vuoteen.

P.S. Itse aion ehdottomasti perehtyä myös aiemmin ilmestyneeseen Peku ja orkesteri -kirjaan, jossa päästään kurkistamaan klassisempien soittimien ja sävelmien maailmaan.