Pikkukarhu ja isokarhu

Pikkukarhu ja isokarhu

Pikkuruiset sorminukkekirjat ovat omalla tavallaan kulkeneet mukanani jo vuosia. Ei nimittäin ole vain yksi tai kaksi lasta, joille olen ensitapaamisella tällaisen antanut, omiemmekin kanssa näitä lueskellut.

Sorminukkekirjojen konsepti on mielestäni monella tapaa mainio. Kirjat ovat sopivan kokoisia pieniin käsiin, niiden paksut sivut kestävät hyvin haistelua sekä maistelua ja keskeltä kurkisteleva sorminukke ilahduttaa yhä uudestaan ja uudestaan. Jopa kaksivuotiasta se jaksoi yhä naurattaa.

Teemoina sekä karhut että ison ja pienen suhde ovat lastenkirjoissa aina suosittuja, joten silläkin perusteella tämä teos onnistuu varmasti löytämään paikkansa monen pienen lukijan kirjahyllystä.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »