Annukka Leppänen ja Paula Noronen: Pirjo ja kaveri

Tämä sarjakuvateos ottaa kantaa aikamme polttaviin aiheisiin. Lesbous, homous ja kaikenlaiset muutkin suhteet tulevat näillä sivuilla esiin ja tyyli on vapaa, mutta erittäin hauska. Pirjo ja kaveri (lesbo) on niin ajan hermolla, että tuntuu kuin se olisi tehty viime viikolla.

Pirjo ottaa kantaa ja kaveri on mukana, lähinnä vain olemassa. Parisuhdekiemurat ovat arkipäivää, mutta tässä sarjakuvassa ne ovat hyvin koomisia. Useaan kertaan minua nauratti joko se, että oli niin totta tai sitten vaan niin heitetty yli.

Kaiken kaikkiaan kaikenlainen erilaisuus tulee esiin ja melko rankalla huumorilla. Jos uskoo olevansa huumorintajuinen, kannattaa lukea tämä kirja. Se kutkuttaa nauruhermoja.

Annukka Leppäsen kuvat ovat helppoja ja selviä. Paula Norosen teksti on helposti luettavissa ja hyvin ytimekästä.