Marja-Leena Tiainen: Poika joka katosi

Poika joka katosi

Poika joka katosi on surullinen tarina perheestä, jossa lapsi katoaa. Marja-Leena Tiainen on kirjoittanut tämän kirjan selkokielellä. Tarina on kirjoitettu myös hieman runolliseen muotoon. Sitä on helppo lukea, tosin itse tarina on erittäin lyhyt.

“Hanna otti pöydältä kännykän. Puhelin oli ollut äänettömällä koko yön. Äiti oli soittanut monta kertaa. Hannan sydän säpsähti. Oliko jotain sattunut?”

17-vuotiaan Hannan elämä menee uusiksi, kun pikkuveli Mikko katoaa. Mikon mopo löytyy metsästä, mutta Mikkoa ei löydetä mistään. Perhe viettää joulua ja tavallista arkea ilman Mikkoa. Mikään ei tietenkään ole ennallaan ja epävarmuus Mikon kohtalosta on suuri. Kun vain löytyisi Mikon ruumis, jotta surutyön voisi aloittaa.

Tämä nuorille suunnattu selkokirja on murheellinen, mutta tarinasta jäi päällimmäiseksi mieleen se, että katoamisenkin kohdalla on vain jatkettava omaa elämää ja toivoa että kadonnut löytyy. Löytyykö Mikko? Se jää nähtäväksi kunhan jäät sulavat.

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »