Eric Hill: Pupen iso satukirja

Vuonna 2005 julkaistusta Pupen isosta satukirjasta on nyt otettu uusi painos. Kirjaan on koottu erilaisia Puppe-koirasta, hänen kavereistaan ja elämästään kertovia tarinoita. Ulkoisesti kirja poikkeaa jonkin verran normaaleista sarjan kirjoista: samassa kirjassa on monta tarinaa, koko on isompi ja kurkistusluukut puuttuvat. Sisällöltään kirja voidaan kuitenkin todeta samantasoiseksi kuin muutkin Puppe-kirjat.

Tämä on niitä kirjoja, jotka valitsisin ehdottomasti luettavaksi iltasatuina, jos minulla olisi lapsia. Tarinat ovat siihen sopivan mittaisia ja myös sisällöltään sopivan rauhallisia. Kun juttuja on useampi, samaa kirjaa voi lukea pidempään tai vaikka useamman pätkän kerralla.

Kustantamo suosittelee kirjaa kolmevuotiaista alkaen. Itse voisin kuitenkin lukea tätä myös nuoremmille lapsille. Lisäksi kirjan takakannessa suositellaan tätä juuri lukemaan oppineille, mutta siihen tarkoitukseen löytyy kyllä aika paljon muita vieläkin parempia kirjoja. Tästä on julkaistu aikaisemmin myös äänikirjaversio. En halua itse kuunnella kuvakirjoja äänikirjoina, mutta lapsille ne taitavat kelvata paremmin.

Veera