Alastair Reynolds: Lunastuksen arkki

Ilmestysten avaruuden tarina jatkuu. Amarantiinien kohtalo on selvinnyt, ja sama tuho uhkaa myös ihmisiä. Sopua ei silti ihmisten kesken ole, vaan eri tahot kiistelevät kovasti edellisestä osasta tutuista maailmanlopun aseista, joita Nostalgia for Infinity kantaa ruumassaan.

Tarina on huikean jännittävä pitkin matkaa, ja täynnä kerrassaan kutkuttavia käänteitä. Tieteellinen puoli tarjoilee mielenkiintoisia ajatuksia avaruusmatkailun jouduttamisesta ja pari hilpeän synkkää seurausta epäonnistuneille kokeille.

Ilmestysten avaruuden lukeminen ei ole pakkovaatimus Lunastuksen arkista nauttimiselle, mutta suosittelen silti ehdottomasti aloittamaan alusta.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 868 tilaajan joukkoon!