Tuija Lehtinen: Saimi ja Selma : Salainen ihailija

Tuija Lehtisen Rebekka -sarjassa sivuhahmoina on nähty Rebekan pikkusiskot Saimi ja Selma. Nyt tämä kaksikko on saanut ensimmäisen oman kirjansa.

12-vuotiaat Selma ja Saimi ovat huolestuneita isoveljestään. Tämän elämää parantaisi ihan varmasti tyttöystävän saaminen ja se on nyt tyttöjen missiona. Aikaa vievät myös urheilu, leipominen, näytelmän teko ja muut tavalliset aktiviteetit.

Aluksi mietin hetkisen aikaa, onnistuukohan tyttöjen sivuhahmoista päähenkilöiksi nostaminen. Ei se ehkä ihan niin hyvin toiminut kuin olisin halunnut, mutta riittävän hyvin kuitenkin.

Kyllä Saimi ja Selma ovat edelleenkin niin hauskoja kuin ennenkin. Tässä kuitenkin erottuu paremmin se, että tytöt ovat yksilöitä ja paljon monipuolisempia henkilöitä kuin miltä he ovat aikaisemmin vaikuttaneet.

Nyt en osaa päättää, onko alkuperäinen Rebekka -sarja parempi kuin tämä, molemmat ovat ehkä yhtä hyviä. Toivottavasti tämä ei ole jäämässä ainoaksi kirjaksi, vaan jatkoa olisi tulossa.