Heidi Viherjuuri: Seikkailu kutsuu, Hilja

Seikkailu kutsuu, Hilja

Hilja ja vihreän talon kesä aloitti uuden lastenkirjasarjan, jonka toinen osa ilmestyy pian edellisen jälkeen. Hilja on odottanut kauan syyslomaa, jolloin luvassa on matka kaupunkiin Martti-serkun luokse.

Matka uhkaa kuitenkin peruuntua, kun Martin vanhemmille tulee työkiireitä. Matkaan päästään silti, kun naapuruston Mansikkatäti, Sadetakkimummo ja Valkoherukkamummo lupautuvat lähtemään lastenvahdeiksi.

Näin päästään näppärästi eroon tylsistä vanhemmista ja päästään revittelemään tätienergialla. Hilja, pikkusisko Taimi, serkku Martti ja kolme tätiä ovat sellainen tehojengi, että ei ihme, että kaupungissa sattuu ja tapahtuu, etenkin kun joukkio on enimmäkseen vähän maalaista ja tottumatonta kaupungin elämään.

Seikkailu kutsuu, Hilja on edeltäjänsä tapaan mukava lastenkirja, joka sopii yhtä lailla aikuisille ääneen luettavaksi ja pienemmillekin lukijoille itse luettavaksi.