Alex Puvilland ja Scott Westerfeld: Spill Zone

Kolme vuotta sitten Addisonin kotikaupunki muuttui peruuttamattomasti. Sen jälkeen kun tuntematon ilmiö otti kaupungissa vallan, mitkään luonnonlait eivät tunnu toimivan siellä kuten pitäisi. Paikasta on tullut oikea elävä painajainen, Spill Zone, jonka kauhuista harva henkiinjäänyt haluaa puhua yhtään mitään.

Addison on yksi harvoista, jotka kuitenkin palaavat kaupunkiin kerta toisensa jälkeen. Kaupungin sisältä otetuilla valokuvilla on tietyissä piireissä suurta rahallista arvoa ja vanhempansa menettäneille sisaruksille raha totisesti tulee tarpeeseen. Valitettavasti raha ei tunnu tuovan onnea tässäkään tapauksessa, eräällä rahakkaalla keikalla osoittautuu nimittäin olevan odottamattomat seuraukset. Tarinaa on mahdollisesti inspiroinut Arkady ja Boris Strugatskyn sci-fi klassikko Stalker: Huviretki tienpientarelle, sillä juonelliset yhtäläisyydet tuntuvat suhteellisen ilmeisiltä.

Spill Zone on tunnetun sci-fi kirjailijan Scott Westerfeldin käsikirjoittama ja animaattori Alex Puvillandin kuvittama, värityksen on tehnyt Hilary Sycamore. Huomaa että asialla ovat olleet alansa huiput, sillä Spill Zonen juonen kuljetus on poikkeuksellisen sujuvaa, kuvakerrontaa lukee kuin sujuvasti etenevää jännityselokuvaa. Itse asiassa tästä sarjakuvasta jos mistä voisi kuvitella elokuvasovituksen olevan paikallaan, ainakin mikäli sarjakuvan toinen osa osoittautuu yhtä hyväksi kuin mitä ensimmäinen osa. Erinomainen valinta sci-fi- ja jännitys -sarjakuvien ystäville, suosittelen!