Suzanne Chiew: Stella ja toivomustähti

Jotenkin tuntuu siltä, että loistavat tähdet ovat pikkuihmisille tärkeä juttu. Itselleni tulee mieleen muutamakin tähtiloistoa sisältävä lastenkirja, yhtenä esimerkkinä täälläkin vinkkaamani Siili ja tähtisade. Mutta ovathan ne tuikkeineen mielenkiintoisia taivaankappaleita ja ainakin meidän pienen kerholaisemme yksi suosikkilauluista on alusta asti ollut Tuiki, tuiki tähtönen.

Stella ja toivomustähti tuo jälleen yhden tähden lastenkirjamaailman alati kasvavalle taivaalle. Lempeä tarina pudonneen tähden löytävästä Stella pupusta on samalla tarina hyväsydämisestä auttamisesta. On paljon mukavampi toivoa, kun oikeasti voi ilahduttaa ystävää. Ja saahan Stella lopulta uuden tuikkivan ystävänkin.

Tämän kirjan juttu on sen läpi sädehtivä tähti, jonka ulkomuoto hieman muuttuu tarinan edetessä. Meillä ainakin se sai positiivisen vastaanoton.

Hempeä suositus.