Petri Tamminen: Suomen historia

Petri Tamminen on armoitettu tarinankertoja, joka ei jaarittele! Tässä on pieni ja sievä kirja, joka käsittää Suomen historian ja on niin lyhyesti kerrottu, että vain se oleellinen tulee esiin. Kerta kaikkiaan loistavaa.

Tarinat ovat korkeintaan sivun mittaisia, mutta niistä tulee ilmi milloin mitäkin ja joka vuodelta jotakin. Jokainen tarina on omanlaisensa ja niissä on aina jokin kiva jippo, että ne jäävät mieleen ja tuntuvat mukavilta.

Kirjailija on haastatellut melkoisen liudan ihmisiä, koonnut ne tarinoiksi, jotka ovat nyt lukijan nautittavana. Tammisen vähäeleinen huumori tekee tarinoista kutkuttavia. Vaikka sanoja ei ole paljon, ne on valittu niin tarkoin, että on ilo lukea ja saada hyvät fiilikset!

Tätä kirjaa olisi lukenut paljon pidempäänkin!