Matti Rönkä: Tappajan näköinen mies

Viktor Kärppä on paluumuuttaja, tappajan näköinen mies. Millanen se sitten on, jää lukijan ”nähtäväksi”.

Päähenkilönä Kärppä saa toimeksiannon. Olisi löydettävä kadonnut vaimo. Sen jälkeen alkaakin kärppämäinen vauhti. Viron ja Suomen väliä ja suomalaisia, virolaisia, venäläisiä. Murhia! Kärppä siinä kaiken keskellä tapailee tyttöystävää ja huolehtii äidistään. Kovanaamainen Kärppä on pohjimmiltaan ihan kelpo mies.

Välillä ei tiedä kuka on oikea ja kuka väärä, kuka poliisi, kuka rosvo. Päähenkilömme taitaa olla vähän molempia ja hyvä niin. Matti Rönkä pujottelee varsin hyvin molemmin puolin ja kevyellä huumorilla höystetty dekkari tempaisee mukaansa nopeasti.

Murhia sattuu, mutta melko huomaamattomasti niin ettei niillä mässäillä. Murhattuja löytyy ja aina asia ei ole sitä miltä se näyttää.

Tämä dekkari kannattaa lukea, koska tämän jälkeen on saatavilla lisää!

(Tappajan näköinen mies on ilmestynyt myös Mies rajan takaa -yhteisniteessä.)