Jukka Lyytinen ja Heikki Salo: Tarinankertoja

Kansa rakastaa tarinoita ja niitä tässä kirjassa on. Hyvin kerrottuja, elämyksellisiä juttuja ihan oikeasta elämästä ja urasta. Kun täyttää 60 vuotta, on jo karttunut sen verran kokemusta, että tarinoita piisaa kerrottavaksi.

Heikki Salo yhdessä Jukka Lyytisen kanssa on koonut näitä muistoja aina lapsuudesta asti ja lukija saa nauttia parhaat palat. Voi ikään kuin kurkata 506 ikkunaan. Monille ikätovereille on aika herkkua lukea varhaisista ajoista, kun samalla tulee omia muistoja mieleen vaikkapa ajasta, jolloin telekkaria ei ollut joka taloudessa.

Samalla kun edetään, mukaan tulee musiikki ja tietysti Miljoonasade. Kappaleiden sanoja on mukana ja niille taustatarinoita. Laulun tekstejä muille artisteille ja säveltäjille. Teatteriltakaan ei voi välttyä, sillä onhan Heikki Salo naimisissa Sirkku Peltolan kanssa, joten muun muassa käsikirjoittamista silläkin saralla piisaa.

Lapsille suunnattu musiikki, teatteri ja opetus. Opetusta myös aikuisille ja paljon. Kaikesta saa lukea ja sellaisen ihanan lupsakkaan huumorin siivittämänä, että tulee vaan ajatelleeksi, että Heikki on tekevä ihminen.

Tarinoita on myös kolumnien muodossa, sillä Aamulehden kolumnistina on Salo kirjoitellut hupaisia juttuja ja niistä meille parhaat palat. Keskellä kirjaa on kuvaliite, josta voi katsella muistelmille lisämaustetta.

Ehdottomasti luettava kirja, ja jos haluaa tietää, kuka se siellä Herra Heinämäen takana oikein on, niin ei kun ottamaan selvää.