SusuPetal: Valkoiset talot

Tätä kirjaa odotin! Kun sain sen käsiini, se poltti käsissäni. Oli ihan pakko päästä lukemaan sitä, heti. Samana iltana ja seuraavana aamuna. Sitten oli pakko pitää muutaman päivän tauko. Ihan sen takia, että se oli niin kiehtova. Oli nautittava se loppu kuin suklaa, säästäen niitä viimeisiä paloja.

Valkoiset talot kertoo taloista ja niiden asukkaista. Kirja on pieniä tarinoita ihmisistä. Jokaisella on nimi, jonkun valkoisissa taloissa asuvan nimi. Jännittävää oli aina se, millä lailla kukin kytkeytyi muihin. Samalla tuli olo, kuin olisi itse muuttanut asukkaaksi sinne ja tutustuisi juuri naapureihinsa. Tosin salaa. Mitään samettisia tai herttaisia perheidyllejä ei näissä taloissa kohtaa. Niin kuin ihmiset ovat erilaisia, niin ovat tässäkin kirjassa, näissä taloissa. Yhtäläisyyksiä ei juuri löydy ja se onkin kirjan suuri rikkaus. Se yllättää koko ajan.

SusuPetalin teksti ui suoraan liiveihin, imaisee mukaansa ja aika syvälle. Se tuo valkoisten talojen asukkaat niin lähelle, että ne suorastaan hengittävät niskaan. Sitä huomaa olevansa huolestunut, miten heidän käy… Kirja herättää ajattelemaan!

Tätä kirjaa suosittelen ehdottomasti kaikille niille, jotka haluavat nautinnollisen lukuelämyksen!

1. Vähänkö hienoa!
    Jos kykenisin, kipittäisin het oitis kirajkauppaan!
    Tästä saa nyt kyllä jo ONNITELLA!

2. Kirjan luin ja palaan siihen ensi viikon jälkeen.
    Kirja pysäytti ajattelemaan.

Elän vain kerran.
    Miksi elän. Miten elän. Mitä se elämä on tai pitäisi olla.
    Miten tavoitan elämän.
    Olenko vain keskeneräinen raakile.
    Olen vastuussa läheisistäni.

3. Oho, täällähän on kommentteja, kiitos.

Arja-Anneli ei kannata kipittää kirjakauppaan, vaikka pystyisitkin, hyllyiltä tuskin löytyy, mutta netin kautta voi tilata melkein mistä kirjakaupasta vaan.

Arleena, mielenkiintoisia ajatuksia. Jään odottamaan palaamistasi aiheeseen.

Laps Suomen, toivottavasti saat kirjat käsiisi. Blogissani on listaus nettikirjakaupoista, joista kirjaa saa.

4. Hei ! Kiitos paljon toiminnastanne. Arvostan kirjastontätejä yli kaiken!! <3<3<3<3

5. Hei, olen todella paljon samaa mieltä Vili Tulosen kanssa! OOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTEEEEEEEEE IHQUJA KIRJASTONTÄDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 4evaevaeva<3<3<3<33<3<3<3<3<33<333333333333333333333333333 luv ya – hahaha 😉 :Xu