Glen Duncan: Viimeinen ihmissusi

Jake Marlowe on tietääkseen maailman viimeinen ihmissusi. Agentuuriosasto Moiko on metsästänyt ihmissudet sukupuuttoon ja Jaken täytyy varoa nahkaansa. Jake on kuitenkin elänyt satoja vuosia ja elämä on alkanut tökkiä jo jonkin aikaa sitten, joten hän päättää karata maaseudulle odottelemaan vääjäämätöntä kuolemaansa. Mutta kaikki tai oikeastaan mikään ei mene niin kuin suunnittelee, ei edes ihmissuden elämässä.

Viimeinen ihmissusi käsittää kolme kuunkiertoa ja mukaan mahtuu elämään kyllästymistä, verisiä taisteluita ja intohimoista rakkautta. Viimeinen ihmissusi on sekoitus agenttikirjallisuutta ja eläimellistä seikkailua. Kirja ei päädy omiin suosikkeihini mutta oli viihdyttävä ja mukavan nopea lukea.

Viimeistä ihmissutta on kirjoitettu neljän kirjan kerran mutta kyseessä ei todellakaan ole nuorille sopiva Houkutus -korvike. Fantasiaa hieman roisimpaan ja aikuisempaan makuun.

Paula

1. Olihan se roisi ja hurja. Ehkä juuri siksi ihmissuden mielenmaiseman kuvitteellisena kuvauksena toimi mulle loistavasti.