Jonathan Carroll: Voice of Our Shadow

Joe Lennox on menestyksekäs kirjailija, jota menneisyys vainoaa. Joe oli tavallaan, enemmän tai vähemmän, vastuussa veljensä kuolemasta. Joe kirjoittaa veljensä elämästä novellin, josta tulee menestysnäytelmä. Sen tuotoilla Joe voi muuttaa Wieniin ja elää elämäänsä. Vaan mikä on menneisyyden hinta?

Wienissä Joen elämä hymyilee: hän pitää kaupungista, löytää ystäviä ja rakastuu – mutta väärään ihmiseen. Dramaattiset tapahtumat tuovat Joen taakaksi toisenkin kuolemantapauksen. Sen myötä kirjan fantastiset elementit saavat ilmaa siipiensä alle ja painajainen voi alkaa.

Voice of Our Shadow on kauniisti kirjoitettu ja nopeasti etenevä kirja. Pidin, vaan en yhtä paljon kuin muista lukemistani Carrolleista. Huonompikin Carrollin kirja on kuitenkin hyvä ja tämäkin oli ilo lukea.