Daniel Clowes: Wilson

Kansi: Wilson

Wilson on keski-ikäinen mies, joka rahjustaa elämänsä läpi kaikesta valittaen. Siinä sivussa hän pilaa kohtaamiensa ihmisten päivät.

Päähenkilö on ärsyttävä, ruikuttava, itsekäs paskahousu, jonka edesottamukset on kuitenkin pakko lukea loppuun, kun on kerran aloittanut. Kirjan takakansi yrittää välittää, että päähenkilössä piilisi sympaattisia ominaisuuksia, mutta olen eri mieltä. Sivun pituisten, yhtenäistä juonta kertovien strippien huumaava vaikutus on lukijan lapsenuskossa, että tällä kertaa Wilson ei mokaa… ja sitten hän aina mokaa.

Täysin absurdeihin sfääreihin  hurvahtava tarina miellyttää kaikkia mustan huumorin ystäviä ja tyydyttää Daniel Clowes -fanit. Kiitos, että tämä on suomennettu.