Christy Daugherty: Yön Perintö

Kansi: Christy Daugherty: Yön Perintö

Yön perintö jatkaa Night School -sarjaa uusin jännittävin kääntein. Allie on kotiutunut Cimmerian sisäoppilaitokseen ja yrittää parhaansa mukaan toipua koululla koetuista traagisista tapahtumista. Valitettavasti rauha ei jatku kovin kauan, sillä joku yrittää kidnapata Allien. Hän saakin pian kuulla hämmästyttäviä uutisia perheestään, ja joutuu jälleen kerran miettimään, kehen oikein voi luottaa. Lisäksi käynnissä on valtataistelu, jossa jokaisen on valittava puolensa. Muiden ongelmiensa ohessa Allie joutuu setvimään myös rakkauselämäänsä, sillä suhde ihanan Carterin kanssa tuntuu kulkeutuvan kriisistä toiseen.

Koin hieman käynnistysmisvaikeuksia Yön perintö -kirjan kanssa, sillä en millään meinannut muistaa, mihin ensimmäisessä osassa jäätiin ja mitä kaikkea oli tapahtunut. Kertausta edellisen osan tapahtumiin ei nimittäin juurikaan ollut. Tästä toivuttuani Yön perintö osoittautui edeltäjänsä tavoin vauhdikkaaksi ja jännittäväksi kirjaksi, joka onnistui yllättämäänkin lukijansa muutamaan otteeseen. Lisäbonusta kirja ansaitsee siitä, ettei parisuhdetta kuvata pelkäksi onneksi ja auvoksi, vaan suuri rakkaus saattaa jopa lopahtaa.

En suosittelisi Night School -sarjaa suoranaisesti aikuislukijoille, mutta omalle kohderyhmälleen nuorille se uppoaa varmasti mainiosti.

Salla P.