Siri Kolu: Me Rosvolat ja ryöväriliitto

Kansi: Siri Kolu: Me Rosvolat ja ryöväriliitto

Näinköhän Me Rosvolat -sarja päättyy? Ainakin Me Rosvolat ja ryöväriliitto vie päätökseen Ison-Hemmin Suuren rosvousoppaan tarinalinjan. Vilja saa nimittäin viimeisen vaakunatavun Lapista Tunturin Turma -rosvojoukolta ja saa kuin saakin lippaan avattua ja oppaan haltuunsa.

Samalla järjestetään Kaija Rosvolan häitä. Vanamolla on villejä näkemyksiä häiden järjestämisestä ja niiden vastustamiseen tarvitaan lujaa mielenvoimaa – vaatimattomia juhlia toivova morsian on helisemässä.

Iso-Hemmin salaisuudet ja kätketyt aarteet kiinnostavat tietysti muitakin rosvosukuja, etenkin Hurmaloita, jotka ovat etunenässä järjestämässä Viljalle ja tovereille vaikeuksia. Miten saadaan järjestymään oppaan salaisuuksien ratkominen, Kaijan häät ja kaikki muu hullunmylly, kun Hurmalat pistävät kapuloita rattaisiin minkä ehtivät?

Me Rosvolat ja ryöväriliitto on vauhdikas lopetus tarinalle, jonka parissa on riittänyt hyviä hetkiä. Hyväntuuliset seikkailut hurmaavat lukijan helposti. Jos et ole vielä heittäytynyt Rosvoloiden joukkoon, kannattaa ehdottomasti suunnata Me Rosvolat -kirjan pariin.