Stefan Pabst: 3D-piirtämisen taito : opi tekemään kolmiulotteisia kuvia

Saksalainen Stefan Pabst tuli tunnetuksi 3D-piirtäjänä ensin Youtubessa ja nyt hän on tehnyt kirjan, jossa on sekä hänen upeimpia töitään että ohjeita, kuinka voi itse tehdä paperista hyppääviä 3D-kuvia.

Kirjasta voi saada aikamoisen alemmuuskompleksin piirtäjänä; Pabstin kuvat eivät ole pelkästään teknisesti hyviä, vaan myös visuaalisesti kauniita. Kirja aloittaa kuitenkin helpoista muodoista, jotta voi ainakin kokeilla 3D-tekniikkaa. Kun kuva on piirretty ja varjostettu, täytyy paperi leikata juuri oikein jotta kuvan saa pomppaamaan silmille.

Kirja on mielenkiintoinen niin piirtäjälle kuin taiteen harrastajalle. Kannattaa myös käydä vilkaisemassa verkosta videoita, joissa silmänkääntötemput pääsevät kunnolla oikeuksiinsa.

Paula