Stephanie van der Linden: Säpinää sukkiin : ainutlaatuiset kolmiulotteiset kuviot

Jos on kyllästynyt tekemään tavallisia villasukkia, niin kannattaa tutustua tähän kirjaan.

Kirjassa esitellään 19 erilaista kolmiulotteista sukkamallia. Ihan aloittelijoille tämä opus ei ole, sillä ohjeita täytyy osata lukea. Jokaisessa ohjeessa on piirros kirjoneuleesta, mutta osa ohjeista on kirjoitettuna. Lukiessa täytyy siis osata lyhenteet. Lisäksi nämä sukat neulotaan pyöröpuikoilla, ei neljällä sukkapuikolla, kuten koulussa aikanaan opetettiin.

Jos hallitset ohjeiden lukemisen, niin ymmärrät niitä hyvin. Itse piirros kuviosta on minusta paras tapa tehdä kuvioita. Ohjeita löytyy tosiaan 19, monenlaisia kiekuroita ja vänkyröitä sisältäen.Värit kannattaa valita harkiten, etteivät kuviot hypi jaloissa silmille. Ovathan kolmiuloitteiset kuvat aina silmissä vähän hassuja!

Kirjan lopusta löytyy sanasto ja lyhenteet, kuten käsityökirjoissa usein on. Kuvalliset ohjeet löytyvät muun muassa silmukoiden välistä luomisesta ja pintojen yhdistämisestä. Ja löytyypä lopusta myös kotimaisten lankakauppojen tietoja.

Ja sitten eikun lankoja ostamaan ja suunnittelemaan omat kiekurasukat!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »