Kaarina Kaurinkoski: 6 kävelyä Tallinnassa

6 kävelyä Tallinnassa

Kirja esittelee kuusi kävelyreittiä Tallinnan kaupungissa. Niistä viisi kulkee vanhassa kaupungissa ja yksi vähän pidempi laululavan suuntaan kasvitieteelliselle puutarhalle.

Ensimmäinen reaktio kirjasta oli, että onhan se vähän tylsää painottaa sitä vanhaa kaupunkia, kun Tallinnassa on muurin ulkopuolella ties mitä kaikkea kiinnostavaa nähtävää. Tarkemman tutkiskelun perusteella näytti kirjasta sittenkin olevan iloa myös kokeneemmalle matkailijalle. Eihän alueella aina tule pysähdyttyä kunnolla tutkimaan, mitä kaikkea siellä onkaan, jonka lisäksi kirja antaa mahdollisuuden löytää jotakin uutta.

Aloittelevalle Tallinnan-kävijälle tämä on erityisen suositeltava kirja. Koska tie vie melko todennäköisesti joka tapauksessa vanhan kaupungin suuntaan, niin kannattaa ottaa kirja mukaan, jos on yhtään mielenkiintoa tutustua tarkemmin muurien sisäpuoliseen alueeseen.

Kartat ovat muuten selkeitä, mutta niistä puuttuvat merkit tekstissä esitellyistä kohteista. Kävellessä täytyy siis olla tarkkana, ettei mitään mene vahingossa ohi.

Veera