Nina Pirhonen: Brum brum

Kansi: Nina Pirhonen: Brum brum

”Aikaisin aamulla Kosmo-Krokotiili lakaisee katua lakaisuautolla.” Tästä alkaa päivä ja tästä starttaa myös Nina Pirhosen veikeä kuvakirja Brum brum. Sen sivuilla tapaamme viisitoista vekkulia kuljettajaa aina Onni-Siilistä säiliöautoineen maastoautolla kaasuttelevaan Kipinä-Kirahviin ja monsteriautoilevaan Möykky-Koiraan.

Kirjan kuvat ovat yksinkertaisia ja värikkyydessään varmasti pienen lapsen silmää miellyttäviä. Samoin teoksen tavallista paksummat sivut tukevat sen soveltuvuutta pikkuruisten lukijoiden hyppysiin, jotka eivät aina ole ne kaikista hellimmät kädet, mitä kirjojen käsittelyyn tulee.

Brum brum on erilaisuudessaan aivan ihastuttava teos, joka varmasti ilostuttaa pienten autofanien päiviä sekä opastaa heitä syvemmälle erilaisten kulkupelien maailmaan.

Ihan paras – joka samalla lienee kuljettajista ainoa kauniimman sukupuolen edustaja – on Myyrämummo sähköautoineen.

Suosittelen hyppäämään kyytiin!