Guido Visconti: Clara ja Franciscus

Clara ja Franciscus on kuvakirja, joka kertooo kahden pyhimyksen tarinan.

Tapahtumat sijoittuvat 1200-luvun Italiaan Assisin kaupunkiin. Franciscus haluaa ensin ritariksi, mutta nähtyään ilmestyksen Jumalasta, hän antaa rahansa köyhille ja alkaa kiertäväksi saarnaajaksi. Clara antaa ruokaa köyhille ja menee myöhemmin luostariin. Kirja on kuvitettu ikonityylisin kullankiiltoisin kuvin.

Ovat nämä pyhimystarinat kyllä aina yhtä kiinnostavia: pyhimykset ovat kuitenkin olleet ensin tavallisia ihmisiä ja sitten tapahtuu jotakin, jonka takia tämä asema on annettu jälkikäteen.

Lapsille tätä voi lukea uskontokasvatusmielessä, mutta jos uskonnollisuus ei kiinnosta, niin kannattaa varmaan jättää väliin. En kuitenkaan testannut, miten tämä uppoaisi lapsiin tavallisena satuna.