Aveline Stokart ja Kid Toussaint: Ella : 1. Speciell(a)

Ella 1: Speciell(a)

Ella vaikuttaa normaalilta teiniltä, ja aloitettuaan uudessa koulussa hän löytää nopeasti uusia ystäviä. Maja, Otto, Farid ja Lina saavat kuitenkin huomata, että kaikki ei ole heidän uudessa ystävässään ihan siltä miltä näyttää. Välillä Ellan käyttäytyminen muuttuu kummalliseksi, ikään kuin hän muuttuisi aivan eri henkilöksi – ja itse asiassa juuri näin tapahtuukin.

Keitä nämä Ellan haltuunsa ottavat persoonat oikein ovat ja mistä he tulevat on Ellallekin arvoitus ja syy miksi hän joutui jättämään edellisen koulunsa. Kaveriporukka lähtee selvittämään mysteeriä, ja jo tämän trilogian ensimmäisen osan kohdalla on selvää, että kyse on paljon suuremmista kuvioista kuin Ellan päänsisäisistä ongelmista.

Esimerkkisivu Ella-sarjakuvasta

Kid Toussaint on kokenut nuortensarjakuvien käsikirjoittaja ja Ellaa lukiessa harmittelin, että en ole lukenut häneltä mitään muuta. Ella nimittäin vakuuttaa. Omaperäinen tarina etenee vauhdikkaasti ja vaikka nuorille suunnattu sarjakuva onkin, juoni ei tunnu ainakaan vielä ennalta-arvattavalta. Sarjakuvan toimivuudesta saa tietysti yhtä lailla kiittää Aveline Stokartin erinomaista kuvitusta. Tyylillisesti sarjakuva muistuttaa melkeinpä animaatioelokuvaa, ja myös raikas ja taitava värien käyttö ansaitsee kehut. Ella on Stokartin ensimmäinen sarjakuva, mitä ei kyllä heti arvaisi, sillä sen verran varmaotteista on myös Stokartin kuvakerronta.

Tästä ensimmäisestä osasta ei siis moitittavaa oikeastaan löydy. Hyviä nuorten sarjakuvia on viime aikoina ilmestynyt paljon ja Ella kuuluu ehdottomasti tässä joukossa parhaimmistoon, saa nähdä pysyykö juoni yhtä kiinnostavana loppuun asti. Onneksi odottaa ei tarvitse kauan, sillä toinen osa on jo ilmestynyt ruotsiksi ja kolmannenkin osan pitäisi ilmestyä vielä tämän vuoden puolella. Suosittelen!

Esimerkkisivu Ella-sarjakuvasta
Kuka oikein on sinihiuksinen tyttö, joka näyttää olevan Ellan ongelmien ytimessä?