Michael Heatley ja Deke Leonard: Elvis

On legendoja joista riittää kirjoitettavaa ja uusia kuvia aina vain. Yksinkertaisesti nimetty Elvis on kuvitettu tietopaketti Elvis Presleyn uran ja elämän vaiheista jaettuna 20 lukuun. Erikoisen kirjasta tekee tietokirjamainen ote ja kirjan mukana tuleva CD. Olin yllättynyt, että CD:ltä löytyi kappale, jota en muista kuulleeni.

Itse en ole koskaan ollut kova fanittaja. Olen kuunnellut Elviksen musiikkia pienestä pitäen sekä nähnyt lukuisia dokumentteja ja elokuvia. Näin ollen tiedän suurin piirtein mitä Elvis elämän aikana teki. Minulle tällainen näpsäkkä tietopaketti sopivissa suupaloissa on kuin nappi silmään. Elämäkerroissa arvostan aina kuvitusta, enkä meinaa saada elämäkertaromaaneja koskaan luetuksi. Sain kosolti uutta tietoa ja CD tekee kuvien kera lukukokemuksesta mieleenpainuvan.

On myös hienoa, että Elviksen elokuvaurasta uskalletaan kirjoittaa avoimesti ja kun mikään ei riitä linkkivinkit vievät eteenpäin.

Tosifaneille Elvis ei luultavasti anna mitään uutta, mutta senkin voi testata lopusta löytyvästä Elvis-kyselystä. Pelkkänä Elvis-harrastajana tämä kirja on innostavimpia pitkään aikaan.

Paula