Medetai: Hamsteripäiväkirjat

Hamsteripäiväkirjat on kuusiosainen mangasarja. Kyseessä on lapsille suunnattu japanilainen sarjakuva, joka kertoo nimensä mukaisesti hamstereista. Omistajalla on kolme talvikkorotuista hamsteria. Sarjakuvassa seurataan niiden elämää sekä omistamisen ihanuutta ja kurjuutta. Lisäksi ihmetellään yksilöiden eroja ja niiden erilaisia (välillä outojakin) tapoja.

Sama idea on sarjan kaikissa osissa ilman mitään ihmeellisempää juonen kehitystä, joten eri osia ei kannata tässä alkaa analysoida sen tarkemmin.

Tämä on siitä poikkeuksellinen manga, että se on julkaistu strippimuodossa. Hamsteripäiväkirjat sopii luettavaksi kenelle tahansa, joka on yleisesti kiinnostunut hamstereista tai niiden omistamisesta. Jos kyseisiä eläimiä löytyy jo nyt kotoa, sarja on varmaan eri tavalla kiinnostava, kun voi vertailla sarjakuvan ja todellisuuden yhdenmukaisuutta.

Hamsteripäiväkirjat on yksi niistä mangasarjoista, joita voi suositella nuoremmille lukijoille ensikosketukseksi mangan maailmaan. Tai toisaalta sitä voi suositella yhtä hyvin myös vanhemmille ihmisille, kun hamsterit aiheena ovat aika yleispäteviä melkein kenelle tahansa.

Veera