Anja Snellman: Harry H.

Harry H. on helppo luettava! Kirja on ohut, vain 146 sivua, joista osa valokuvia. Se on helppo napata mukaan mihin tahansa ja sen voi lukea yhdeltä istumalta. Se on oikeastaan pakko lukea yhdellä kertaa, sillä on se niin koukuttava. Pieniä lyhyitä kappaleita ja aina ajattelee, että vielä yksi kappale…

Anja Snellmanin teksti on ihanaa ja runollista. Hän menee Harryn sisälle ja tuo sieltä esille niin paljon hyvää ja herkkää, että kirja koskettaa. Kosketus on sitä luokkaa, että olisin mieluusti halunut sitä lisää. Harryn omat kommentit mukana antavat varsin piristävän lisän kirjaan ja toimivat ikäänkuin kaiken muun mausteena.

Kuvia on paljon ja ne ovat erilaisia, mitä olemme mediassa tottuneet näkemään. Kun tämän kirjan on lukenut, jää miettimään, millaisen kuvan media ihmisestä tekee ja kuinka monesta voisi tehdä tälläisen kirjan. Jotenkin minä vain uskoin tähän kirjaan.