Mauri Kunnas: Herra Hakkarainen eksyy historiaan : etsi ja löydä

Mauri Kunnaksen monipuolistakin monipuolisempi maailma on jälleen yhtä teosta rikkaampi, kun Herra Hakkarainen lähtee seikkailulle Suomen historiaan.

Kun valokeilassa on unissakävelijä, voi tietysti tapahtua mitä vain ja tällä kertaa lukija pääseekin etsimään menneisyyden pyörteisiin eksynyttä Hakkaraista tutustuen samalla maamme menneisiin maisemiin keskiajalta aina 1800-luvulle asti.

Kuvitukseltaan Mauri Kunnaksen aiempiin teoksiin perustuva kirja toimii mainiosti tehtävässään. Sen kunnasmaisen runsaasti yksityiskohtia sisältävät aukeamat tarjoavat lukijalle mukavasti haastetta sekä Hakkaraisen että niin ikään sivuille piilotetun Hämähäkki-Heikin löytämiseksi. Lisäksi jokaiselle aukeamalle on koottu pitkä lista muita etsittäviä asioita. Kun näiden ohella pääsee vielä etsimään ja laskemaan pimeässä kiiluvia silmäpareja, vastailemaan tietokilpailukysymyksiin sekä keksimään ja kertomaan omista kirjan teemoihin liittyvistä kokemuksista, sisältää kirja varmasti mieleistä tehtävää ja pohdittavaa kaikille historiasta kiinnostuneille.

Itselleni tämä oli ensimmäinen tuttavuus lajissaan, mutta näitä Herra Hakkarais -teemaisia Etsi ja löydä -kirjojahan onkin ilmestynyt jo sarjaksi asti. Suosittelen!