Becca Fitzpatrick: Hiljaisuus

Hiljaisuus

Hiljaisuus on Becca Fitzpatrickin langenneista enkeleistä kertovan kirjasarjan kolmas osa. Kirjan alussa Nora herää hautausmaalta muistinsa menettäneenä, ja saa kuulla olleensa kateissa kolme kuukautta. Missä ja kenen kanssa, sitä ei tiedä kukaan.

Varsin pian Noralle käy selväksi, että hän on yhä vaarassa, mutta suojautuminen on hankalaa kun ei muista ketä pitäisi varoa. Noran läheisetkin ovat yllättävän haluttomia kertomaan Noran muistista kadonneista kuukausista, ja kun ihmisten kertomukset ovat keskenään ristiriitaisia, Nora ei enää tiedä kehen oikein voisi luottaa. Nora tapaa myös vaarallisen oloisen pojan, johon tuntee voimakasta vetoa. Hän uskoo tuntevansa pojan ennestään, mutta poika itse ei suostu vastaamaan hänen kysymyksiinsä, eikä ilmeisesti kukaan muukaan.

Mielestäni tämä kirjasarja on parantunut edetessään, mikä on aina positiivinen yllätys. Paranormaalista romantiikasta on edetty varsin vauhdikkaaseen ja jännittävään fantasia-kauhutarinaan, eikä kirjailija sorru itsestäänselviin ratkaisuihin. Hiljaisuus onkin jo varsin yllättävä kirja, eikä lukijan ole aina helppo arvata mitä seuraavaksi on tapahtumassa.

Varsinkin kirjan loppujuonenkäänteet ovat niin mukaansatempaavia, että itse jäin odottelemaan jatkoa kiihkeästi. Vaikka kirjaa voisi ensisilmäyksellä pitää tavanomaisena paranormaalina romanssina, se sopii mielestäni myös pojille paremmin kuin hyvin, sen verran paljon mukana on sekä seikkailua että kauhua.

Salla P.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 302 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!