Mia Malmi (toim.): Hullu akka! : kirjoituksia naiseuden pimeältä puolelta

Olihan hulluja kirjoituksia! Ihanan hulluja, niin lähelle tulevia, hauskoja ja kantaa ottavia. Aiheena hullu akka ja tunnetut kirjoittajat ovat kirjoittaneet siitä, mitä se kullekin tuo mieleen. Pääasiallisesti kirjoittajat ovat naisia, sillä joukossa on vain kaksi rohkeaa miestä. Hynynen ja Schatz jäävät kuitenkin naisten varjoon! Onko siis sittenkin niin, että naiset tietävät parhaiten millainen on hullu akka tai sitten miehet eivät uskalla sitä kertoa.

Kirjoituksia on laidasta laitaan. Aiheina ovat tissit, poikaystävät, nuoret ja aikuiset naiset, imetys, käsilaukku, miehet jne. Minua eniten kosketti Elli Mäkilän PMS — pakene jos voit -kirjoitus. Nauroin katketakseni sille jutulle, enkä vain siksi, että se oli niin hauska, vaan myös siksi, että se oli niin totta.

Tämä kirja on hyvä lukupaketti kenelle tahansa. Naiset saavat olla edelleen naisia, hulluja akkoja ja miehet voisivat ehkä ottaa tämän kirjan opetusmateriaaliksi 🙂

1. Tämä oli jonkun mielestä niin hyvä, että unohti palauttaa kirjastoon!