Outi Pakkanen: Julma kuu

Julma kuu

Julma kuu on tarina julmuudesta.

Kirjan päähenkilö on Johanna Lind. Nainen kosmetiikkaosastolta, joka tapaa ihanan, hurmaavan miehen. Miehen, joka on mahtavasti salaperäinen ja yllätyksellinen. Johanna rakastuu niin kuollettavasti, ettei huomaa vaaran merkkejä.

Samuel Mäntynen on hurmuri, joka valloittaa Johannan kaikin tavoin. Silti hänessä on jotain perin kamalaa. Lukija sen huomaa, mutta ei Johanna, joka vaaleanpunaisin silmälasein katsoo prinssiään.

Kun Johanna alkaa panna merkille jotain, Samuel kuittaa ja luikertelee aina tilanteesta miten parhaimmaksi sopii. Taas piirileikki jatkuu.

Heitä tarkkailee Armi Heino, yksinäinen naapurin täti, joka osoittautuukin kullan arvoiseksi. Johannan ystävä Kiira on myös pelastusrengas, jota tarvitaan.

Julma kuu on upeaa kerrontaa, eikä sitä voi jättää hetkeksikään. On vaan ihan pakko lukea ja lukea, kunnes kaikki selviää ja voi huoahtaa helpotuksesta. Niin vaan Outi Pakkanen onnistuu tälläkin kertaa pitämään lukijan otteessaan.