Richard Scarry: Kani kuriton

Kani kuriton on pieni kani, joka tekee kaikenlaisia kepposia ja tempauksia. Hän on vähän niin kuin Vaahteramäen Eemeli: poika, jolle sattuu kaikenlaista ja joka ei ole tarkoituksella ilkeä.

Tykkään kirjan kuvituksesta, jossa kanit ja kaikki muut asiat näyttävät tosi aidoilta, mutta ovat kuitenkin satukirjamaisia luonteeltaan. Muistan, että tätä kirjaa luettiin meillä kotona usein, kun olin lapsi. Myös pikkuveljeni piti tästä aikoinaan paljon.

Kirja on julkaistu aikaisemmin Tammen kultaisten kirjojen sarjassa, mutta tämä on uusi painos sarjan ulkopuolella. Kirja on nyt siis julkaistu isommassa koossa, jossa myös kuvitus on paremmin nähtävillä