Clara Falk ja Kamilla Svanlund: Käsineitä kesästä talveen

Käsineitä kesästä talveen on niin inspiroiva kirja, ettei tiedä mistä aloittaisi. 25 erilaista käsine- ja lapasmallia sisältävä kirja on niin ihana, että jokaisen neulojan pitäisi päästä tätä selailemaan!

Jokainen lapanen ja käsine on nimetty hauskasti. On Pirkkoa, Huldaa, Raijaa ja Iivaria. Suurin osa on kirjoneuleita ja jokaiselle on selkeät kuvalliset ohjeet, joita ainakin minun oli helppo lukea.

Alkuun on kerrottu faktaa tekniikasta ja lyhenteistä. Nämä luettuaan ohjeiden seuraaminen on entistä helpompaa. Herkulliset kuvat ovat kuin ”pisteenä iin päälle”.

Ihan sormia syyhyttää, kun kuvia katselee!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »

1. Mitä minäkin lukisin ilman Kirjavinkkejä? Niin kauan kuin olen tätä sivustoa seurannut, on pöydän kulmalla aina ollut pino kiinnostavia kirjoja odottamassa lukemista. Tämäkin meni saman tien varaukseen.

2. Pitäisiköhän tämä hankkia jollekin tutulle kutojalle ja laittaa pakettiin vihje omasta lapasten tarpeesta.