Minna Saarelma: Kissojen nimipäiväkirja : Viiru, Nöpö vai Kassinen

Tänä vuonna 2012 julkaistaan ensimmäinen virallinen kissojen nimipäiväkalenteri. Kissojen nimipäiväkirjaan on koottu suomalaisten antamia kissojen nimiä ja niiden nimipäivät.

Sanotaan, että kissalla on kolme nimeä. Virallinen nimi papereissa, kutsumanimi jota kissa ei tottele ja kissan oikea nimi, jonka vain kissa itse tietää. Kissan nimeäminen voi olla joko hämmästyttävän helppoa tai melkein mahdotonta. Joskus tuntuu kuin kissan kertoisi nimensä itse ja toisinaan taas mikään nimi ei tunnu kuvaavaan kissan luonnetta tai persoonallisuutta.

Kissojen nimipäiväkirjassa on nimien lisäksi tietopaketteja kuuluisien kissojen nimistä kuten Karvisesta tai Mona Lisasta. Itse olisin toivonut pieniä infopaketteja historiallisen kuuluisista kissoista enkä pelkästään nimien haltijoista. Lisäksi sivuilta löytyy lainauksia kissojen omistajilta, pienet tarinat ovat ihastuttavia, hauskoja ja jotkut jopa surullisia.

Suosittelen kirjaa tietenkin kaikille kissojen omistajille, sillä pitäähän sitä kissansa nimipäivä tietää. Täydellisesti kissojen nimipäiväkirja sopii ja kuuluu kaikkien kissan hankintaa suunnittelevien pentupakettiin.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »