Natsumi Ando ja Miyuki Kobayashi: Kitchen Princess 1

Kitchen Princess on japanilainen mangasarja. Orpotyttö Najika lähtee opiskelemaan sisäoppilaitokseen. Hän tietää, että juuri siellä opiskelee poika, joka pelasti hänet kerran hukkumiselta ja hän haluaa saada selville pojan henkilöllisyyden. Najika laitetaan erityisluokalle, jossa kaikilla oppilailla on joku erityinen taito. Hän on mestari ruuanlaitossa, vaikkei oikein pidäkään sitä minään ihmekykynä.

Tämä on paras löytämäni manga vähään aikaan, vaikka en oikein osaakaan määritellä tarkemmin, että mikä siinä kolahti. Tarina vaikuttaa tämän ensimmäisen osan perusteella hyvältä ja piirrostyyli on omaan makuuni sopiva. Tyyliltään tämä on siis ensisijaisesti tytöille suunnattua mangaa, jossa on mukana jonkin verran romantiikkaa. Kustantamo suosittelee sarjaa yli 10-vuotiaille ja se on myös omasta mielestäni ihan hyvä lähtökohta.

Ruuanlaitosta enemmän kiinnostuneet voivat kokeilla sarjakuvassa esiintyneitä ruokalajeja. Niihin tarvittavat reseptit löytyvät kirjan lopusta.