Barb Whiter (toim.): Kodin suuri pelikirja : Yli 200 peliä ja leikkiä ohjeineen

Kodin suuri pelikirja

Barb Whiterin toimittama Kodin suuri pelikirja tarjoilee miellyttävän monipuolisen otoksen pelien maailmaan. Kirjasta löytyy niin seuraleikkejä, korttipelejä, lautapelejä, dominopelejä, noppapelejä kuin erilaisia liikuntapelejä ja -leikkejä.

Valikoima on monipuolinen ja kattava. Pelit on esitelty tiiviisti ja selkeästi. Itse kortti- ja lautapeliharrastajana voin todeta kyseisen osaston asialliseksi: korttipelit keskittyvät lastenpeleihin, mutta kirjassa esitellään myös kansainvälisen yleissivistyksen kulmakiviä.

Kodin suuri pelikirja on hyvä perusteos joka perheen kirjahyllyyn. Kirjasta löytyy paljon pelejä ja leikkejä lasten tarpeisiin, mutta myös runsaasti aikuisille sopivia seurapelejä — kirja tekee tarpeettomaksi useammankin kaupasta saatavan seurapelin, joten sikälikin se on hintansa arvoinen.