George Low (toim.): Tulimyrskyn raivolla! : Korkeajännityksen 12 tulikuuminta sotaseikkailua

Tulimyrskyn raivolla

Tulimyrskyn raivolla! on juhlakirja, joka juhlistaa Korkeajännityksen 60-vuotista historiaa. Juhlakirja sisältää kaksitoista tarinaa, joista viittä ei ole aiemmin julkaistu suomeksi. Itse olin hieman yllättynyt, että koko Korkeajännitys on yhä olemassa. Jotenkin sijoitin sen mielessäni vahvasti menneisyyteen, jolloin tarinankerronta oli yhtä mustavalkoista kuin lehdet itsessäänkin.

Tarinat vaihtelevat laidasta laitaan. Joukkoon mahtuu niin panssarivaunun jahtaamista ilman asiaan soveltuvia aseita kuin myös lentokonetarina. Kovin vakavasti tarinoita ole tarkoituskaan ottaa, mutta klassisen Korkeajännityksen tasoon suhteutettuna, kokoelman tarinat eivät ole epärealistisemmasta päästä. Viihdyttävyys on enemmän kuin kohdillaan josta kertoo se, että 780-sivuinen järkäle taittui luetuksi hetkessä.

Korkeajännitys iskee yhä kuin miljoona volttia. Kokoelmaa voi suositella loistavaksi lahjaksi sellaiselle, joka nuoruudessaan on lukenut Korkeajännitystä.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 289 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!