Greg Whyte: Kuntouimarin käsikirja

Kuntouimarin käsikirja on nimensä mukaisesti tarkoitettu uintia harrastaville opaskirjaksi. Kirjaan on koottu yleisten vinkkien lisäksi tavallisimpien uintityylien tekniikkaa ja uintiohjelmat eritasoisille uimareille. Mukana on myös kuivalla maalla tehtäviä uimarille sopivia venyttely-, lihaskunto- ja kuntosaliharjoituksia. Itse pidin erityisesti niitä hyödyllisinä.

Kirjasta hyötyvät sekä aloittelevat että enemmän harjoitelleet uimarit. Aloittelija voi yrittää kirjan kanssa hioa uintitekniikkaansa ja tutustua yleisiin vinkkeihin, edistyneemmät taas hakea vaihtelua treeneihinsä uintiohjelman ja kuivaharjoitusten avulla.

Kilpauimareilla kirjan esittämät asiat ovat luultavasti jo hallussa, mutta myös muiden uimareiden kannattaa miettiä harrastustaan vähän samalta pohjalta. Silloin siitä saa enemmän irti.