Holly Bathie: Kurkista ja opi : vuodenajat ja sää

Tänä keväänä olen jo muutamaan otteeseen törmännyt eri kustantajien esittelemiin lasten tietokirjasarjoihin, jotka kosiskelevat nuoria lukijoita luukkujen avulla. On ollut ainakin maantiedettä, vauvoja ja sääilmiöitä, viime vuonna taas kurkisteltiin tietokoneen sisälle.

Nyt puhutaan jälleen säästä, kun aiheena ovat vuodenajat erilaisine tekemisineen ja vaihtuvine luonnonilmiöineen. Kirjassa jokaiselle vuodenajalle on omistettu oma aukeamansa, jonka lisäksi käsitellään muuttuvaa säätä sekä vaihtuvia vuodenaikoja. Kyseessä on edellä mainittuja selvästi nuoremmille tarkoitettu kirja, jossa luukkujen takaa on tarkoitus lähinnä etsiä sivun alareunassa esiteltyjä kuvia tai katsella, kuinka vuodenajat ja säät muuttavat ympäristöä.

Oivallista sääoppia pienille lukijoille.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »