Ildikó von Kürthy: Kuutamotariffi

Nyt nostan tämän kirjan framille, sillä en yleensä lue mitään hömppää enkä rakkaustarinoita. Lähes vahingossa Kuutamotariffi tarttui käsiini ja oli ihan pakko kokeilla. Kyllä kannatti!

Cora Hübsch on sinkku, joka haaveilee ihanasta miehestä! Hän on juuri törmännyt sellaiseen kutsuilla ollessaan viemässä ruokalautasta vessan valvojalle. Siis kirjaimellisesti törmännyt ja saanut aikaan hirveän kohtauksen. Kun siitä selvitään ja Cora tarvitsee sairaslomaa, hän menee lääkäriin ja kukas se siellä on lääkärinä, ellei juuri tämä komea mies, Daniel Hofmann.

Pyörät lähtevät pyörimään. Kirja kertoo yhden illan tapahtumat aina noin kello 17 alkaen puoleen yöhön, kun Cora odottaa soittoa mieheltä. Kaikille on tuttua se, mitä kaikkea ehtii miettiä, kun odottaa joltain tärkeältä ihmiseltä puhelinsoittoa, aikana jolloin ei ollut kännyköitä.

Kirjan huumori on niin raikasta ja omintakeista, mutta silti niin tuttua. Mahtavan arkista ja ironista, miten nainen osaa nauraa itselleen ja tehdä pilkkaa ihan kaikesta. Olin todella otettu siitä, miten tämä kirja onnistui minua hauskuuttamaan.

Cora pistää itsensä alttiiksi, mutta esittelee lukijalleen myös parhaan ystävänsä Jon ja naapurinsa Mariannen. Niin ja kyllä, Daniel on hurmaava mies, mutta entäs sitten hänen seurassaan tavattu nainen, Carmen?!

Suosittelen tätä kirjaa kaikille, jotka haluavat lukea jotain kevyttä ja hauskaa.