Elisabeth Johansson: Lakritsi : leivonnaiset, makeiset, jälkiruoat, ruoat & juomat

Lakritsi

Lakritsi on maailmanlaajuinen herkku, josta on muuhunkin kuin naposteluun. Lakritsi-kirjassa on ohjeita niin makeisiin herkkuihin kuin reseptejä ruokapöytään.

Lakritsin kansi tuo jo veden kielelle ja voi melkein maistaa lakun maun suussaan. Lukiessa kuitenkin oppii, että lakritsia on moneen muotoon. Reseptien lisäksi kirjassa on tietoa herkusta sekä yllätykseksi hyöty- ja haittavaikutuksia. Mitäänhän ei saa syödä liikaa, mutta niin lakritsissa kuin salmiakissakin piilee pieniä vaaroja.

Ruokapöytään oli mielestäni liikaa kalaruokia, enkä ensimmäisenä itse näitä kahta ainesta alkaisi yhdistämään. Itse pidän teema-aiheisista keittokirjoista, kun taas jotkut saattavat löytää opuksista vain yhden kokeiltavan reseptin. Karkkien puolesta Lakritsi sopii lakunapostelijoille, mutta ei haittaisi, jos on muutenkin innostunut kokkaamaan. Voihan sitä vain kuolata kirjaa selatessa, mutta silloin menevät hyvät reseptit hukkaan.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 298 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!