Loiskis!

Oppi ja ilo, vuonna 2008 liiketoimintansa aloittanut osa Sanoma Pro:ta tuottaa korkealaatuista ja innostavaa tekemistä lapsille. Vaikka sarja sinänsä on tuttu minulle jo vuosien takaa, olen vasta kuluneen vuoden ajan ottanut asiakseni paneutua siihen kunnolla. Ja aivan oikein; sarja todella on maineensa ja suosionsa arvoinen, olen tykännyt kaikista sen tarkkailun alle ottamistani tuotteista.

Erityisesti olen vaikuttunut siitä, kuinka erilaista materiaalia sarja tarjoaa. On puuhakirjoja- ja kortteja, pelejä ja ensikirjoja, olenpa tutkinut jo sarjan aapisenkin. Ja nyt sitten jotakin aivan erilaista: kylpykirja ja neljä ihastuttavaa vesilelua.

Loiskis!-kirjan tarinassa Kasperi-ankka ja Pessi-pesukarhu nukkuvat päiväunia, kun Suvi-sammakko johdattaa heidät vedenalaiseen leikkipuistoon. Siitä päivästä lähtien leikkipaikalla loikitaan ja loiskitaan joka ikinen päivä – ja juuri näihin loiskuleikkeihin kirjan pienet lukijat pääsevät sen avulla osallisiksi.

Kuten sanottua Loiskis! on kirja, jota voi lueskella ja mutustella vaikkapa kylpyhetken aikana. Se sisältää niin ikään neljä pientä polskimiskaveria, joilla leikkiä joko vedessä tai muuten vaan.

Meillä setti oli erityisesti yksivuotiaan, hiukan epäluuloisen kylpijän mieleen. Suosituksemme!

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »